הצורך בהערכה – הערכה – הנעה לפעול

הצורך בהערכה הוא חלק שמניע אנשים לפעולה ונותן להם מוטיבציה,ובכלל אדם זקוק להרגיש בעל ערך, חשוב לו  לבלוט ולהגיע להישגים שיכניסו עניין ומשמעות לחייו בזכות עצמו ובזכות יכולותיו.

מנכ"ל ובעל עסק פרטי עם עשרות עובדים שאימנתי התקשה בתקשורת עם עובדיו. עם עובדים שהגיעו להישגים יוצאי דופן או עמדו ביעדים שהציב להם נהג לעבור לסדר היום "הצורך בהערכה" כמו מילה טובה ,מכתב הערכה לא היה מודע שזה צורך בסיסי אם רוצים לשמר הישגים וגם להגביר אותם.

כששאלתי מה הסיבה שאינו מביע הערכה ענה "אם אגיד לעובד שאני מרוצה או מעריך את עבודתו העובד ירצה שאעלה לו את השכר ולכן אני מעדיף לא לומר". וכששאלתי אם היו עובדים שביקשו תוספת לשכר ענה "כן", כשסיפרתי לו שהערכה מניעה לפעולה  הבין שהחשש שלו היה מוטעה, יתרה מזאת העובדים שהיו זקוקים להערכתו לא התאמצו וההכנסות בעסק לא צמחו ואפילו ירדו.

בהדרגה החל להתקרב לעובדיו והביע את הערכתו לראויים בישיבות צוות וגם באופן אישי. האווירה הפכה להיות נינוחה התקשורת זרמה והם תרמו לו מידע חיוני שאיפשר את ההתייעלות בעבודה. התפוקות גדלו ומבלי לעלות שכר לעובדיו ההכנסות צמחו. מאוחר יותר החל לתגמל את עובדיו שמיהרו והחזירו את השקעתו בהם בעבודה קשה ומאומצת. אחד מהעובדים היטיב לתאר כשאמר "כיף לי היום להגיע לעבודה, האווירה טובה אני מתאמץ אבל מעריכים אותי ".

מנהלים שמעריכים את  עובדיהם ומביעים זאת גם במילים יקבלו עובדים מרוצים שישאפו להצטיין ולהגיע להישגים נוספים.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×