קורבנות מבחירה

אדם שרואה את עצמו כקורבן הוא מצפה לפיצוי, להכרה כקורבן, וכשהכרה כזאת לא באה, הוא נשאר בתחושה שהוא קורבן לעולם והוא נדון להישאר כך לשארית חייו. כדי לצאת ממעגל קסמים זה, עליו לקבל החלטה לקחת את הגורל בידיו, להניח לעבר מתוך הבנה שהוא היסטוריה שלא ניתנת לשינוי,  ולבחור בעתיד.
כלנית הייתה רווקה בגיל ארבעים היא נישאה לגרוש בגילה עם שלושה ילדים.
היא הגיעה אלי לאימון אישי במטרה למצוא עבודה ולעזור בכלכלת הבית. את חיפוש העבודה היא דחתה כל פעם מחדש, היא קיימה את שגרת החיים בבית, ונהגה לארח את ילדיו בעיקר בסופי שבוע  . תשומת הלב והדאגה לילדיו של בן זוגה הפריעו לה, כל אמירה ובקורת על ילדיו גרמה להם למריבות היא התהלכה עם הרגשה של  אומללות. "איך התחתנתי איתו" אמרה "הילדים חשובים לו יותר ממני " תארה, והטילה עליו את כל האחריות לסבל שחוותה.
במהלך האימונים הבינה שהפיצוי למצב שבו היא עוזרת בגידול ילדים לא שלה, וחוסר הערכה שלו התבטא בחוסר הרצון והמוטיבציה למצוא עבודה.
כמו כן היא הבינה שתחושת הקורבנות היא בחירה שלה ואינה תלויה באיש מלבדה, נדרש ממנה לוותר על אמונות קודמות  שקיבעו אותה כקורבן, ההבנה שאת העבר לא ניתן לשנות ולסבול בגללו זה מיותר הייתה הדרך להחלמה ולחיים חדשים. היא בחרה בעתיד והציבה לעצמה מטרה, להקים משפחה חדשה.
היא שיתפה את בעלה בתהליך שהיה כרוך בטיפולי הפרייה. הוא נרתם למשימה עודד וחיזק וגם ילדיו גילו עניין. מצב הרוח השתפר, המוטיבציה שחזרה עזרה לה בחיפוש ומציאת עבודה ששיפרה את המצב הכלכלי, והזוגיות נבנתה מחדש.

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×