משפחה במשבר

חיים הזוגיים הם בבואה של החיים. עם עליות ומורדות, בתוך תהפוכות החיים משפחות שחוות מצוקה כלכלית פתאומית מתקשות לתפקד ונכנסות למצב של משבר. איבוד מקור הפרנסה מוביל להתנהגות חריגה של הילדים ולהרבה מאוד מקרי גירושים.
ניסן (42) חווה משבר אישי קשה. העסק המשפחתי שאותו ניהל בהצלחה במשך 16 שנה פשט את הרגל וניקלע לחובות. המשפחה שלא חוותה מחסור לפני כן התקשתה להסתגל. הוא ובת זוגו שהיו שרויים בלחץ איבדו את הסבלנות אחד כלפי השני והם הרבו להתפרץ זה על זה וגם על הילדים.
רון (38) שפוטר מחב" היי טק התקשה לתפקד הוא חש בושה שאיבד את עבודתו, למרות הפיצויים היפים שקיבל, חווה משבר כי הרגיש חסר ערך. הוא חש את האכזבה של ילדיו שנהגו להתגאות במקום עבודתו. ועם אשתו מיעט לדבר, התחושה הייתה שהמשפחה מתפרקת.

הילדים בשני המקרים חוו את המשבר יחד עם ההורים, אי הודאות במישור הכלכלי, מתח ומריבות בין ההורים גרם להתנהגות חריגה  כמו חוסר ריכוז בלימודים, הסתגרות בחדרים וגם להיעדרות תכופה ולשעות ארוכות מהבית

באימון האישי, המודעות של ניסן ורון למצבם של הילדים התחדדה וחייבה אותם להתמודד. הם יזמו שיחות עם הילדים על אודות המשבר הכלכלי ועל כך שיש הרבה אנשים מפוטרים, ועסקים שקורסים בשל המצב במשק.

השינוי בגישה השיחות הישירות וראיית הנקודות החיובית במצב כמו הזדמנות למצוא עבודה טובה יותר והקדשת זמן ותשומת לב יותר למשפחה היווה חלק חשוב בהתמודדות עם המשבר ועזר להפיג מתחים.

אבוד מקור פרנסה הוא גם שיעור ולמידה לנו ולילדנו כיצד להיבנות ממצב זה ולפתח חוסן למשברים אחרים בחיים  .האופטימיות  של ההורים מחזקת  את הילדים והאנרגיה מופנית לפתרון הבעיה ולמצוא מקור הכנסה אחר ולאיחוד המשפח

השאר תגובה

שלום רב, שמי סמדר נדב

הנני גרפולוגית מוסמכת, חברת אגודה לגרפולוגיה מדעית. מומחית באבחון גרפולוגי אישי, בהכוונה מקצועית ותחום לימודים ובאבחון וייעוץ גרפולוגי למעסיקים בבדיקת עובדים לתפקידים שונים למעלה מעשור. מאמנת אישית ועסקית מוסמכת מטעם – M.C.I. בתחומי : קריירה, זוגיות ובפתרון משברים. בעלת טור שבועי ברשת עיתוני המקומון לגרפולוגיה ואימון. מאחורי 20 שנות ניהול בכיר בחברות התקשורת המובילות בישראל.

כדאי לדעת

פייסבוק

לכל שאלה 054-733-9719

לכל שאלה לחצו להתקשרות
×